Moda haberleri,ender saraç,ibrahim saraçoğlu,hasan kocabaş

Kadınların Beslenme Alışkanlıkları

Eylül 9, 2007

‘da 142 öğrenci ile anne ve anneanneleriyle yapılan bilimsel araştırmada, ın alışkanlıkları belirlendi.

Gazi Üniversitesi Mesleki Fakültesi öğretim üyesi Prof. Dr. Nevin Şanlıer, üç kuşak ın alışkanlıklarını belirlemek i, yüksek lisans öğrencisi Emine Kılıç ile birlikte Cebeci Anadolu Meslek ve Meslek Lisesinde okuyan 142 öğrenci ile öğrencilerin anne ve anneannelerinin katıldığı bilimsel bir çalışma gerçekleştirdiklerini ifade etti.

Prof. Dr. Şanlıer, yapılan araştırmada, öğün sayısı, öğün atlama nedenleri ve sıklığı, evde pişirdikleri çeşitleri, evin dışında çeşidi ve sıklığı, evin dışında tüketilen besinler ile bilgilerin öğrenildiği konusunda kuşaklar arasında farklılıkları tespit ettiklerini bildirdi.

Araştırmanın sonuçları
Araştırmada, kızların yüzde 45.1’inin günde iki öğün, annelerin yüzde 66.9’ü ile anneannelerin yüzde 68.3’ünün günde üç öğün yediği belirlendi.

ın öğün atlama durumu da incelenen araştırmada, kızların yüzde 47.1’inin, annelerin yüzde 26.8’nin, anneannelerin de yüzde yüzde 22.5’inin öğün atladığı saptandı.

Kızların yüzde 33.1’inin öğün atlama konusunda okula geç kalmayı neden gösterdikleri, anneler ile anneannelerin yüzde 27.3’ünün ise isteğiyle öğün atladıklarını ifade ettikleri tespit edildi.

Kızların yüzde yüzde 63.8’nin en fazla atladığı öğün sabah kahvaltısı olurken, annelerin yüzde 69.7’si ile anneannelerin de yüzde 68.5’nin en çok atladığı öğünün öğlen ği olduğu da ortaya çıktı.

Kızların tercihi makarna
Araştırmada, kızların yüzde 41.5inin, annelerin yüzde 92.9’unun, anneannelerin yüzde 77.5’inin evde pişirdiği, kızların yüzde 53.4 hazırlaması kolay makarna ve pilavı türü yaptıkları belirlendi.

Annelerin yüzde 24.1’inin zeytinyağlı sebze yemekleri, yüzde 16.2’sinin etli sebze yemekleri, yüzde 15.3’ünün et yemekleri pişirmeyi, anneannelerin ise yüzde 26.3’nün zeytinyağlı sebze yemekleri, yüzde 15.8’inin etli sebze yemeklerini, yüzde 12’sinin etli kuru baklagil yemeklerini pişirmeyi tercih ettikleri tespit edildi.

Ev dşında sıklığı ve tercihler
Kızların yüzde 61.9’unun ev dışında yedikleri belirlenen araştırmada, annelerin yüzde 42.2’si, anneannelerinde yüzde 35.2’inin evin dışında bazen yedikleri belirlendi. Anneannelerin ise yüzde 48.6’sı evin dışında hiç yemedikleri de ortaya çıktı.

Kızların yüzde 46’sının dışarda simit, poğaça ve kraker türü yiyecekleri tercih ettikleri belirlendi. Kızların ayrıca dışarda yedikleri yemeklerde yüzde 21.6’sının hamburger, sandviç ve pizza, yüzde 14.4’ünün ev yemeklerini tercih ettiği, annelerin yüzde 36.6’sının türü yiyecekleri, yüzde 22.8’inin simit, poğaça ve krakeri tercih ettikleri, anneannelerin ise yüzde 35.1’inin türü yiyecekler ile yüzde 34’nün ev yemeklerini daha fazla tercih ettikleri saptandı.

Öneriler
Prof. Dr. Şanlıer, yeterli ve dengeli beslenmenin biçimi olarak benimsenmesi gerektiğini bildirdi. Prof. Dr. Şanlıer, bunun i okul öncesi kurumlarından itibaren başlayarak bireylere iyi bir alışkanlığı kazandırabilmek i tüm okullarda sistemli olarak eğitimi verilmesini önerdi.

Televizyon ve radyolarda belirli saatlerde özellikle ailede beslenmeden sorumlu olan annelere yönelik eğitimini içeren programlar düzenlenmesini gerektiğini belirten Prof. Dr. Şanlıer, “Gazete ve dergilerde, uzmanlarının, diyetisyenlerin ve eğitimi veren öğretmenlerin ılarına ve uyarılarına sıklıkla yer verilmelidir” dedi.

Bu Yazıya Yorum Yapın Fikirlerinizi Paylaşın... ?





Benzer Yazılar

TopOfBlogs
eXTReMe Tracker
boya dekorasyon moda haberleri saç bakımı